نظر

سلام برزیل ، ما اومدیم

نویسنده : reza

مربیان، بازیکنان و کارشناسان فوتبال و سایت های ورزشی معتبر نظر خود را درباره صعود ایران به جام جهانی گفتند ...

تایمز: گل قوچان‌نژاد وحشت را به جان کره‌ای‌ها انداخت

بر اساس نوشته روزنامه معتبر هند گل رضا قوچان‌نژاد وحشت را به دل همه کر‌ه‌ای‌ها انداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه تایمز این کشور آسیایی گزارشی مفصل از بازی های روز گذشته قاره آسیا در راه جام جهانی 2014 منتشر کرد. این نشریه نوشت رضا قوچان نژاد با تیزهوشی و سماجت، از اشتباه کیم یونگ گئون، ‌مدافع کره در دقیقه 59 نهایت استفاده را از بازی در ورزشگاه اولسان کرد و با حمل توپ و نواختن زیرکانه ضربه ای دقیق، باعث شد جونگ سونگ ریونگ، دروازه‌بان تیم میزبان نتواند مانع ورود توپ شود.

این روزنامه ادامه داد: با عقب افتادن از ایران سرنوشت صعود کره به دست ازبکستان می افتاد که همزمان در حال رویارویی با قطر در تاشکند بود. چیزی که کره و هوادارانش به هیچ‌وجه خواهانش نبودند. آنها به همین دلیل تلاش زیادی برای جبران گل خورده کردند که دقیقه 86 با واکنش خوب رحمان احمدی، توپ ریباند شده به خارج رفت.

این روزنامه افزود: گل منجر به برد قوچان نژاد همچنین پیروزی 5 بر یک ازبک‌ها، لحظات وحشتناکی را به جان کره‌ای‌ها انداخت زیرا تا پایان مسابقه آنها لرزیدند و مرتب نتیجه بازی تاشکند را کنترل می‌کردند که مبادا به خاطر تفاضل گل، ازبک‌ها سهمیه دوم صعود را گرفته و آنها از صعود مستقیم باز بمانند.

عبدي: تيم ملي بايد با همين روند در جام جهاني حضور يابد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازي تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي باعث شد که بازيکنان تمام تلاششان را براي کسب نتيجه خوب انجام دهند و در اين کار هم موفق بودند.

حسين عبدي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نتيجه ديدار مقابل کره خيلي مهم بود و همين باعث شد که براي ديدار بازيکنان تلاش زيادي بکنند که نتيجه تلاششان هم ديدند. اگر بازيکنان خوب بازي و دفاع کردند فقط به خاطر نتيجه بازي بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص راهکارهاي موفقيت تيم ملي در جام جهاني گفت: تيم ملي الان به هدف خود يعني حضور در جام جهاني رسيده و نبايد تلاش و پشتکار خود را کم کند. بايد يک مقدار استانداردها را از لحاظ فني بازيکنان و کادر فني بالا ببريم.

وي گفت: اگر در جام جهاني هم همين سبک بازي در مسابقات مقدماتي را انجام دهند به طور حتم کار براي ما خيلي دشوار مي‌شود ما نمي خواهيم که فقط در جام جهاني حضور داشته باشيم و زنگ تفريح تيم هاي ديگر شويم بلکه بايد حضوري قدرتمند در جام جهاني داشته باشيم و براي کشورمان افتخار کسب کنيم.

وي در مورد رمز موفقيت تيم ملي ايران در اين سه ديدار گفت: در اين سه ديدار انگيزه و همبستگي بازيکنان خيلي بالا رفت و کادر فني هماهنگي زيادي با يکديگر داشتند و همچنين نوع تفکري که روي هر بازي حاکم بود نسبت به همان بازي هماهنگي داشت و مناسب آن ديدار بود. از ديگر دلايل موفقيت تيم ملي بازي و واکنش خوب رضا قوچان نژاد و اعتماد کي روش به بازيکنان بود.

عبدي در خصوص عملکرد رحمان احمدي در تيم ملي اظهار داشت: رحمان احمدي نسبت به قبل پيشرفت خيلي زيادي داشته و در اين سه ديدار خروج هاي عالي و به موقع داشت.

به نظر من يکي از فاکتورهاي مهم تيم ملي رحمان احمدي است. رحمان احمدي باشخصيت منحصربه فردي که دارد مي تواند به تيم ملي کمک کند.

وي در پايان با توجه به اين که کي روش اعلام کرد که شايد در جام جهاني در نيمکت تيم ملي نشيند خاطر نشان کرد: در خصوص اين موضوع اول بايد ديد که قرارداد کي روش تا کي است اگر قراردادش به اتمام نرسيده حتما دلايل خاصي دارد که مي خواهد از تيم ملي جدا شود. هر مربي اي که براي تيمي زحمت مي کشد دوست دارد نتيجه زحمات خود را با موفقيت ببيند خصوصا کي روش که تيم مي را به جام جهاني رسانده و صددرصد دوست دارد که نتيجه زحمات خود را در جام جهاني ببيند در حال حاضر کادر فني، مديريت و بازيکنان همه به يکديگر اعتماد پيدا کرده اند که تيم ملي توانسته به جام جهاني صعود کند.

عبدي تصريح کرد: پس شرايط و عقل حکم مي کند که کي روش در تيم ملي بماند و در جام جهاني تيم را هدايت کند به طور حتم تيم ملي با حضور کي روش در جام جهاني مي تواند به نتايج بهتري دست پيدا کند زيرا هم بازيکنان با خصوصيات و توانايي هاي او آشنا شده اند هم کي روش بازيکنان را از لحاظ تاکتيکي، فني، اخلاقي آشنا شده است.

میراسماعیلی: جواب توهین چوی را دادیم

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون جودو گفت: تیم ملی جودو شهریورماه سال جاری در مسابقات جهانی برزیل حضور خواهد داشت و امیدوارم که برزیل برای ورزش ایران خوش یمن باشد.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد صعود تیم ملی به مسابقات جام جهانی برزیل اظهار داشت: به نوبه خودم صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. روز گذشته بازیکنان تیم ملی غیرتمندانه در خاک کره جنوبی کار بزرگی را انجام و با اقتدار آنها را شکست دادند.

وی افزود:‌ خسته نباشید به همه فوتبالیست‌ها می‌گویم و خوشحالم از اینکه جواب توهین‌های سرمربی کره‌ای را با شکست آنها دادند و دل ملت ایران را شب گذشته شاد کردند. برای تیم ملی آرزوی موفقیت در برزیل را دارم و امیدوارم که در آنجا نیز نمایش خوبی ارائه دهند.


مزدک میرزایی: اگر مردم عکس‌العملم را بعد از گل می‌دیدند تعجب می‌کردند

مزدک میرزایی، گزارشگر مسابقه‌ی فوتبال ایران و کره جنوبی بود؛ بازی‌ای که به صعود تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی برزیل منجر شد.

او پس از گزارش این مسابقه‌ی فوتبال به یادماندنی که به تعبیری به ماندگاری صدایش هم منجر شد، در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد تا از حال و هوای گزارش بگوید.

میرزایی گفت: بعد از گل ایران، به دلیل اینکه هر لحظه احتمال داشت گل بخوریم، استرس و اضطراب را به معنای واقعی کلمه در گزارش احساس کردم.

مزدک میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: بعد از گل قوچان‌نژاد حالت خیلی بدی وجود داشت و در آن لحظه به شدت تحت فشار بودم.

او افزود: از آنجا که هر لحظه امکان داشت گل بخوریم آن لحظه، لحظه‌ی نفس‌گیری بود و حتی کسانی هم که پای تلویزیون بودند همین احساس را داشتند.

گزارشگر مسابقه‌ی فوتبال ایران و کره جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از گل قوچان‌نژاد به سختی خودم را از هیجان کنترل کردم و آنقدر اضطراب داشتم که احساس کردم در آن لحظات طور دیگری نمی‌شد گزارش کرد.

میرزایی اظهار کرد: خیلی خوشحالم،‌ اول به خاطر اینکه تیم ملی ایران به جام‌جهانی رفت و دل همه‌ی مردم ایران را شاد کرد، دیروز روز خیلی خوبی داشتیم و همه به آینده امیدوار شدند. در وهله‌ی دوم هم خوشحالم از اینکه در مسابقه‌ی دیروز سهیم بودم و این بازی را گزارش کردم.

میرزایی در گفتگوی‌اش با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: در هنگام گزارش بیشتر به این فکر می‌کردم که بازی خیلی سختی داریم و همچنین به این فکر می‌کردم که تا آنجا که می‌توانم کارم را دقیق‌تر و بهتر انجام دهم.

گزارشگر مسابقه‌ فوتبال ایران - کره جنوبی درباره‌ علت حاضر نداشتن وی در کره‌جنوبی برای گزارش مستقیم بازی، گفت: قیمت بالای دلار و همچنین مشکلات مالی صداوسیما باعث شد که اجازه داده نشود به کره جنوبی برویم.

او در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در هنگام گل‌ زدن قوچان‌نژاد چقدر در انتقال هیجان و احساساتش تلاش کرده است، بیان کرد: در آن لحظه احساس واقعی‌ام را نشان دادم و شاید در آن زمان خیلی از مردم هم از خوشحالی جیغ و فریاد زدند و به هوا پریدند، در هنگام گل‌ زدن آنقدر خوشحال بودم که اگر عکس‌العملم را می‌دیدید تعجب می‌کردید که چرا به این شکل خوشحالی کردم.


دژاگه: آنقدر خوشحالي کردم مصدوميتم يادم رفت

هافبک ايراني تيم فوتبال فولام انگليس که به دليل آسيب ديدگي سه بازي تيم ملي ايران را درجام جهاني از دست داد، گفت: از صعود به جام جهاني خوشحال هستم و آنقدر خوشحالي کردم که مصدوميتم از يادم رفت.

اشکان دژاگه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در شرايطي که دوست داشتم در تيم ملي ايران بازي کنم سه بازي را به راحتي از دست دادم و فقط غصه خوردم و به نظرم اين نهايت بد شانسي بود که براي من اتفاق افتاد.

وي افزود: من هميشه اين سه بازي ايران را دنبال مي کردم و خيلي دوست داشتم بازي کنم ولي نمي توانستمبه همين دليل خيلي اذيت شدم.

دژاگه تصريح کرد: اين رقابت ها را تا عمر دارم فراموش نمي کنم و تا جام جهاني خوشحالي مي کنم و اميدوارم در آنجا بهترين نتيجه را بگيرم.

وي خاطر نشان کرد: من آنقدر پس از گل ايران پريدم که يادم رفته بود مصدوم هستم ولي آنقدر ارزش داشت که هنوزم در پوست خودم نمي گنجم و بايد بگويم نه تنها من بلکه ملت ايران خوشحال هستند.


تبریک علی‌آبادی و افشارزاده برای صعود ایران به جام جهانی

رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، در پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و صعود به جام جهانی برزیل را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نایب رئیس شورای المپیک آسیا در پیام تبریک خود گفت: نبرد غرور برانگیز ملی پوشان کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل و شکست دادن تیم ملی کره جنوبی آن هم در این کشور و راه یابی به رقابت های جهانی برزیل دل میلیون ها هموطن ایرانی را در اقصی نقاط جهان شاد کرد.

ضمن تبریک این پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت های جهانی به مسئولان فدراسیون، کادر فنی، غیور مردان فوتبال ایران و ملت عزیز و همیشه در صحنه کشورمان، امید می رود در سایه الطاف الهی و زحمات مسئولان ورزش کشور و مربیان و ملی پوشان همچون گذشته بار دیگر شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ مقدس کشورمان در رقابت های برون مرزی باشیم.

آفرین بر شما افتخار آفرینان عزیز که دل ملتی را با این پیروزی شاد کردید و موجی از امید و غرور ملی را در میان مردم عزیز پدید آوردید.

همچنین بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک طی پیام جداگانه ای راه یابی تیم ملی فوتبال کشورمان را به رقابت های جهانی برزیل تبریک گفت و اذعان داشت: بعد از درخشش و افتخار آفرینی های متعدد رشته های غیر فوتبالی در بازی های سالنی، آسیایی و المپیک و پارالمپیک امروز غیور مردان فوتبال کشورمان با به نمایش گذاشتن مبارزه ای غیرتمندانه در کشور کره و غلبه بر حریف دیرینه خود، حلاوت راه یابی فوتبال کشورمان را به جام جهانی برزیل در میان مردم آوردند.

بنده به شخصه با دیدن تلاش های شما عزیزان در میدان مسابقه و نوع مبارزه غیرتمندانه تان مقابل حریف به خود به عنوان یک ایرانی بالیدم. لذا ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به کادر فنی، مربیان و مسئولان فدراسیون و به خصوص ملت بزرگ ایران از دور، دست همه شما غیور مردان تیم ملی را که این پیروزی بزرگ را به ملت ایران هدیه کردید می فشارم و برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت و سر بلندی دارم.


دکتر نوروزی: زحمات رحمتی نباید فراموش شود

پزشک تیم فوتبال استقلال گفت: نباید فراموش کنیم که رحمتی تلاش‌های زیادی برای صعود تیم ملی به جام جهانی انجام داد.

دکتر امین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی با پیروزی مقابل کره جنوبی عنوان کرد: ابتدا پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی و البته صعود ملی‌پوشان به جام جهانی به ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از طرف جامعه پزشکی و ورزشی نیز این تبریک را به تمام بازیکنان و ملت ایران اعلام می‌کنم. دست تک تک بازیکنان درد نکند که تمام تلاش خود را انجام دهند. از همه آنها تشکر می‌کنم.

پزشک تیم فوتبال استقلال افزود: حالا زمان حمایت از تیم ملی است و همه باید این موضوع را بیشتر دنبال کنند. یک نکته باید در اینجا بگویم که نباید فراموش شود و آن اینکه سیدمهدی رحمتی از جمله عواملی بود که کمک زیادی برای راهیابی ایران به جام جهانی انجام داد.

نوروزی تاکید کرد: سرمربی تیم ملی فوتبال نباید فراموش کند که رحمتی تلاش‌های شبانه‌روزی و زیادی انجام داد. باید شرایطی را فراهم کرد تا او به تیم ملی بازگردد و به نوعی از او قدردانی شود. نه تنها رحمتی بلکه هر بازیکنی که در رختکن تیم ملی به جام جهانی نقش داشته باید از او تقدیر و تشکر شود.


رویانیان: سیدجلال مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پیروزی تیم ملی مقابل کره حاصل تلاش همه رنگ‌ها بود اما سیدجلال حسینی مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص صعود تیم ملی به جام جهانی اظهار داشت: بنا بر دلایلی همراه با وزیر ارتباطات بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی را دیدم و مثل تمام ایرانی‌ها دل در دل‌مان نبود.

وی افزود: واقعا فوتبال ایران به خود بالید. اسیر صحبت‌های غیرحرفه‌ای کره‌ای‌ها نشد و با غیرت ایرانی در خاک کره پیروزی را به دست آوردکه به نظرم شایسته فوتبال ایران بود.

رویانیان ادامه داد: به نظرم خواست خدا بود تا تیم ملی ایران امروز سربلند باشد و جا دارد این موفقیت را به رهبر معظم انقلاب و تمام فدراسیون فوتبال و همه ایرانی‌هایی که بدون چشمداشتی با حضور در ورزشگاه آزادی این تیم را یاری کردند، تبریک ویژه‌ای بگویم.

مدیرعامل قرمزپوشان یادآور شد: بدون شک نقش اصحاب رسانه و مخصوصا رسانه ملی در موفقیت و ایجاد یکدلی در تیم ملی ایران چشمگیر بود و من به نوبه خودم از طرف باشگاه پرسپولیس از تمام این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره حاصل تلاش همه رنگ‌ها و همه زبان‌های ایران بزرگ اسلامی بود اما جا دارد این موضوع را حتما بگویم که سید جلال حسینی مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد و جا دارد از این پسر خوب فوتبال ایران تقدیر و تشکر ویژه‌ای کنم. البته استقلالی‌ها نیز واقعا زحمت زیادی را در این بازی کشیدند و در کل حاصل تلاش لیگ برتر بود اما باید بدانیم باز هم باید تلاش کنیم تا در جام جهانی بهتر باشیم.


عابدزاده: به رحمان احمدی خسته نباشید می‌گویم

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: به رحمان احمدی بابت تلاش‌هایش خسته نباشید می‌گویم.

احمد عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص حضورش در آمریکا اظهار داشت: خوشبختانه سرم در اینجا به کارهای فوتبالی در یکی دو آکادمی گرم است و اگر خدا بخواهد دو تا سه ماه دیگر به ایران برمی‌گردم. خوشحالم که در فوتبال حضور دارم چون من همیشه با فوتبال زندگی کردم.

وی در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره گفت: صعود به جام جهانی برای همه ایرانی‌ها لذت‌بخش است و واقعا دیروز روز بزرگی برای فوتبال ایران بود.

عابدزاده ادامه داد:‌از خوشحالی مردم که پیگیر آن بودم بسیار خوشحالم. چون ما به جام جهانی یعنی بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان رفتیم. در کل در سه بازی اخیر تیم ملی عالی بازی کرد و نکته مثبتی بود که ما گل نخوردیم.

وی یادآور شد: برد شیرین بود و مردم حق دارند خوشحال باشند. کره‌ای‌ها خیلی سعی کردند تا بچه‌های ما را به فوتبال احساسی ورود دهند و روحیه آنها را خراب کنند اما همیشه فوتبالیست‌های ما نشان دادند مثل مردم، مرد روزهای سخت هستند و نتیجه آنها برای برد آن هم در زمین کره بیشتر شد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی کشورمان یادآور شد: خیلی خوشحالم که کار ما به اما و اگر کشیده نشد و خیالمان در یک بازی پرفشار و با یک برد شیرین برای صعود به جام جهانی راحت شد. واقعا نمی‌بردیم معلوم نبود چه اتفاقی در انتظار ماست. حالا هم باید با امکانات و برنامه‌ریزی بهتر به آینده فکر کنیم تا انشاءالله در جام جهانی موفق باشیم.

عابدزاده یادآور شد: به رحمان احمدی هم به نوبه خودم خسته نباشید می‌گویم همچنین به تمام بازیکنان تیم ملی. همین که دل مردم را شاد کردند یک دنیا ارزش داشت و واقعا مردم دلشان برای این صعودها به جام جهانی تنگ شده بود. قطعا دعای خیر همه ایرانی‌ها پشت سر تیم ملی بود که به این نتیجه رسید.


رسانه هاي كره جنوبي: تيم ما در ورطه تكنيك سرمربي ايران گرفتار شد

رسانه هاي كره جنوبي پس از باخت يك بر صفر تيم اين كشور مقابل ايران از تاكتيك هاي چوي كانگ هي انتقاد كردند و گزارش دادند: تيم كره جنوبي در واقع در ورطه تكنيك سرمربي و تيم ايران گرفتار شده بود.

رسانه هاي گروهي كره جنوبي روز چهارشنبه مطالب انتقادي متعددي از عملكرد سرمربي و تيم ملي فوتبال كره منتشر كردند.

در اين گزارش هاي مطبوعاتي و تلويزيوني آمده است : كره اي ها دائم روي سانترهاي بلند كار مي كردند و هيچ برنامه اي غير از اين نداشتند.

گزارش ها مي افزايد، تمركز مربي و بازيكنان بر اين شيوه بازي همان چيزي بود كه تيم ملي ايران مي خواست و تيم ملي كره در واقع در ورطه تكنيك سرمربي و تيم ملي ايران گرفتار شده بود.

تيم ملي فوتبال ايران سه شنبه شب در ورزشگاه مونسو كره جنوبي يك بر صفر حريف ديرينه خود را شكست دادو براي اولين بار به عنوان صدرنشين گروه به جام جهاني راه يافت.

اين چهارمين راهيابي تيم ملي فوتبال كشورمان به جام جهاني است.

چوي كانگ هي سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي هم پس از شكست سخت تيمش در برابر تيم ملي فوتبال ايران گفت: من اشتباه كردم.

وي در مصاحبه هاي تلويزيوني پس از ديدار سه شنبه شب در ورزشگاه مونسون شهر اولسان و شكست يك بر صفر در برابر تيم ملي فوتبال ايران با اين جمله از ملت كره عذرخواهي كرد.

اين سخنان مربي كره اي روز چهارشنبه در رسانه هاي ورزشي منطقه از جمله در چين بازتاب داشت.

سرمربي تيم ملي فوتبال كره كه اين روزها به دليل اظهارات ناشايست درباره ايران و تيم ملي مورد انتقاد گسترده از جمله در داخل كشورش قرار گرفته ، افزود: اگرچه به جام جهاني صعود كرديم اما پاياني خوش نداشتيم.

از او پرسيده شد كه آيا از اين صعود خرسند است ، او تاكيد كرد كه اصلا حرفي براي گفتن ندارم جز اينكه من اشتباه كردم .

چوي گفت كه اميدوارم در آينده تيم ملي بهتري داشته باشيم و از جام جهاني درس هاي بيشتري بياموزيم .

فدراسيون فوتبال كره جنوبي امروز كنار رفتن چوي از سرمربيگري تيم ملي اين كشور را تاييد و اعلام كرد كه جانشين او به زودي مشخص خواهد شد.


دسپراتو: کي‌روش،‌مربي عجين شده با موفقيت

يک منبع اينترنتي نوشت کارلوس کي‌روش مربي عجين شده با موفقيت است.

سايت دسپراتو پرتغال گزارشي از پيروزي روز گذشته ايران در ورزشگاه اولسان مقابل کره‌جنوبي منتشر کرد.

به گزارش فارس، بنابه به نوشته اين سايت کي‌روش مربي است که روحيه پيروزي‌طلبي در وجودش نهفته شده و با برد عجين شده است.

مطابق اين گزارش دستاورد مثبت روز گذشته وي براي تيم ايران،‌چندان چيز عجيبي نيست زيرا وي تاکنون در تيم‌هاي که کارکرده، همواره موفق بوده است.

تيم ملي ايران تحت هدايت وي روز سه‌شنبه (ديروز) تيم ايران با گل دقيقه 59 رضا قوچان نژاد کره را شکست داد و به عنوان تيم نخست گروه يک به جام جهاني برزيل راه يافت.


فهد ثاني: باخت به ازبکستان سنگين بود

سرمربي تيم ملي فوتبال قطر شکست پنج بر يک برابر ازبکستان در انتخابي جام‌جهاني را سنگين توصيف کرد.

تيم ملي فوتبال قطر در آخرين بازي خود در انتخابي جام‌جهاني با نتيجه‌ سنگين پنج بر يک مغلوب ميزبانش ازبکستان شد تا ادعاي فهد ثاني پيش از اين ديدار نقش بر آب شود. سرمربي تيم ملي قطر که پيش از اين ديدار قول داده بود، از حيثيت فوتبال کشورش مقابل ازبک‌ها دفاع خواهد کرد، در نشستي خبري پايان بازي گفت: تنها در نيم ساعت شکست سنگيني را متحمل شديم و بازي را به حريف واگذار کرديم. در نيمه اول بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم و بازيکنان هر آنچه را کادرفني از آنها خواست در زمين پياده کردند. ازبکستان در نيمه دوم بازي خوبي را به نمايش گذاشت و شايسته پيروزي بود.

به گزارش ايسنا ، او افزود: اين نتيجه‌ شکستي سنگين براي قطر بود. مجبور بودم که در اين ديدار از بازيکنان جوان استفاده کنم و اين فرصت را به آنها بدهم تا براي ديدارهاي مهم تجربه اندوخته کنند. تيم ملي فوتبال قطر به تزريق خون جديد در رگ‌هاي خود احتياج دارد.

فدراسیون دوومیدانی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

فدراسیون دوومیدانی در پیامی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را به جامعه ورزش و خانواده بزرگ دوومیدانی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، متن پیام به این شرح است: «صعود سرافرازانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل مایه خوشحالی همه ایرانیان گردید. این موفقیت ارزشمند را به ملت بزرگ ایران بویژه ورزشکاران، جامعه ورزشی کشور و خانواده دوومیدانی صمیمانه تبریک می گوییم.

بی شک این موفقیت، مقدمه‌ای برای پیروزی های دیگر و حضور مقتدرانه ایران اسلامی در تمام عرصه‌های ورزشی خواهد بود.»

تیم ملی فوتبال روز گذشته با شکست یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.


صمد مرفاوی: در دیدار مقابل کره شانس با ما یار بود

صمد مرفاوی با بیان اینکه در نیمه دوم دیدار با کره جنوبی بسیار منطقی و عاقلانه بازی کرد، گفت: در اواخر نیمه دوم شانس با ما یار بود و اجازه ندادیم کره بازی را به تساوی بکشاند.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قبل از هر چیز باید صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک بگویم و این برد توانست شور و نشاط خاصی را به وجود بیاورد .

وی افزود: از نظر فنی بازی بسیار سختی انجام دادیم و دیدار بسیار حساسی را در مقابل کره با پیروزی به پایان رساندیم و توانستیم در نیمه دوم با یک بازی منطقی و در لحظاتی که کره فشار زیادی را بر روی دروازه ما می آورد با یک ضد حمله دقیق به نفع خود به پایان برسانیم.

مرفاوی در ادامه افزود: من بیشتر نگران بازی ازیکستان و قطر بودم چرا که اگر مساوی می‌کردیم باید صبر می‎کردیم و ماه‎ها انتظار می کشیدیم تا در پلی آف بتوانیم موفق باشیم.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در این دیدار شانس با ما یار بود و توانستیم از این شانسمان به نحو احسن استفاده کنیم.


ایندیپندنت: صحنه‌های بدی در پایان بازی ایران - کره رقم خورد

پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل کره جنوبی خشم هواداران کره‌ای را برانگیخت. صدها تن از هواداران تیم فوتبال کره جنوبی پس از شکست تیمشان مقابل ایران بطری‌های آب و آشغال به زمین پرتاب کردند.

به گزارش خبرگز اری مهر، ایران روز سه شنبه موفق شد با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه "مونسو"ی اولسان مقابل کره جنوبی به برتری برسد.

رضا قوچان نژاد در دقیقه 60 بازی به دلیل اشتباه برجسته "کیم یونگ - گون" دروازه "جونگ سونگ - ریونگ" را با یک بغل پای چپ باز کرد. کره‌ای‎ها پس از آن تیم ایران را زیر فشار قرار دادند تا نتیجه بازی را به تساوی بکشانند و ضربه سر "کیم یونگ - گون" در لحظات پایانی بازی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

پیش از بازی کره جنوبی - ایران عکسی از "کارلوس کی‌روش"، مربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد، در توییتر منتشر شد که وی را در حالیکه تیشرتی با عکس "چوی کانگ-هی" بر روی آن نقش بسته بود نشان می‌داد.

بر پایه گزارش ایندیپندنت آنلاین، "لی میونگ - جو" در دقیقه 40 پشت محوطه جریمه متوقف شد که این یکی از بهترین موقعیت‌های کره جنوبی در این دیدار بود.

هواداران کره پس از بازی و زمانی که ایرانی‌ها پرچم کشورشان را در دست داشتند و شادی می‌کردند، به سمت آنها بطری‌های پلاستیکی و چیزهای دیگر پرتاب کردند.

بر پایه این گزارش، این صحنه ها پایان بدی را برای بازی رقم زد. سرمربی کره پیش از بازی گفته بود که زندگی را برای ایران دردناک خواهد کرد و حتی یکی از بازیکنان کره عنوان کرده بود که کاری می‌کند کاپیتان تیم فوتبال ایران در زمین خون گریه کند.

"کارلوس کی‌روش"، سرمربی تیم فوتبال ایران، هم این اظهارات را شرم آور خوانده بود.

تیم ازبکستان در دیگر دیدار برگزار شده شب گذشته با نتیجه 5 بر یک در تاشکند مقابل قطر به برتری رسید اما در نهایت این کره بود که به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان به طور مستقیم راهی جام جهانی 2014 برزیل شد.


شاهرخ بیانی: از امروز باید به فکر برزیل بود

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به صعود این تیم به رقابت‎های جام جهانی 2014 برزیل گفت: باید از امروز دست به دست هم دهیم و خود را برای حضوری خوب در برزیل آماده کنیم.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پیش از این هم گفته بودم که دیدار با کره‎جنوبی، دیداری سخت برای ما خواهد بود. در طول 90 دقیقه دیدار برابر کره‌جنوبی، بازیکنان این تیم فشار بسیار زیادی بر روی ما آوردند و تلاش زیادی داشتند تا بتوانند این بازی را با پیروزی تمام کنند.

وی گفت: باید قبول کنیم که در نیمه اول خوب نبودیم و نتوانستیم آن طوری که در خور نام ایران است بازی کنیم اما در نیمه دوم صحبت‎های کارلوس کی‌روش را بازیکنان مو به مو اجرا کردند. به همین دلیل بود که آنها توانستند در زمانی که کره جنوبی فشار بسیار زیادی بر روی ما آورده بود، از یکی از ضد حملات خود استفاده کرده و صاحب گل شوند.

بیانی تصریح کرد: تا جام جهانی راهی نمانده و باید یک برنامه منطقی و حساب شده برای این مسابقات داشته باشیم. باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در جام جهانی هم موفق باشیم.


علي كريمي: ايران بايد با تيم هاي پرقدرت بازي تداركاتي داشته باشد

علي كريمي با تبريك صعود ايران به بازي هاي جهاني برزيل گفت : براي آمادگي حضور در اين آوردگاه بزرگ بايد چندين بازي تداركاتي با تيم هاي مطرح اروپايي و آمريكاي جنوبي داشته باشيم .

كريمي روز چهارشنبه در حاشيه تمرينات تيم تراكتورسازي تبريز در شهرستان نير به خبرنگار ايرنا افزود: بايد تازمان شروع جام جهاني خود را در شرايط بازي با تيم هاي قدرتمند جهاني قرار دهيم و سطح فوتبالمان را بالاتر از آسيا قرار دهيم .

او گفت: بايد از هم اكنون به فكر جام جهاني باشيم و دقيقه نودي عمل نكنيم، از همين امروز به فكر آينده باشيم چرا كه غافل شدن از تيم ملي جايز نيست .

كريمي به بازي ديروز تيم ملي با كره جنوبي اشاره كرد و گفت : نيمه اول بچه ها دفاع عاقلانه اي در برابر كره داشتند و در نيمه دوم نيز روند بازي تيم ما بهتر شده و به نتيجه مطلوب دست يافتيم .

او اضافه كرد : هدف ما از ميدان كره ، دست پر برگشتن بود و بچه ها با از خودگذشتگي تمام ، دل ميليون ها ايراني را شاد كردند و بايد به همه آنها دست مريزاد گفت .


يزداني: صعود به جام جهاني و انتخابات رياست جمهوري نويد روزهاي خوش است

هافبك سابق تيم ملي فوتبال ايران گفت: پيوند صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل و انتخابات رياست جمهوري پيام آور و نويدبخش روزهاي خوشي براي ايران است.

داريوش يزداني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پيروزي تيم ملي كشورمان مقابل ميزبان قدرتمند خود كره جنوبي و صعود به جام جهاني، چند روز پس از انتخابات پرشور رياست جمهوري و برگزيده شدن دكتر حسن روحاني به عنوان رييس جمهور منتخب مردم بسيار لذت بخش بود.

وي ادامه داد: بدون شك حضور در جام جهاني پيام آور روزهاي خوبي براي فوتبال كشورمان خواهد بود و اميدواريم رييس جمهور منتخب مردم برنامه مدوني براي فوتبال داشته باشد، چرا كه فوتبال حربه قوي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي براي انتقال تمدن غني ايراني به جهانيان محسوب مي شود.

سرمربي تيم فوتبال لس آنجلس بلوز آمريكا اظهار داشت: در ديدار تيم ملي فوتبال ايران مقابل كره جنوبي احساس حرف اول را مي زد و ملي پوشان كشورمان با تمام توان به دنبال صعود به جام جهاني و شاد كردن مردم بودند كه اين مهم نيز محقق شد.

يزداني كه پيشتر اعلام كرده بود كه نبايد هدفمان تنها صعود به جام جهاني باشد، تصريح كرد: فوتبال ايران توانايي موفقيت و صعود به مراحل بالاتر جام جهاني را دارد و بايد با برنامه ريزي مطلوب به اين هدف رسيد.

هافبك سابق تيم ملي فوتبال ايران با تاكيد بر توجه ويژه به موضوع استعداديابي در فوتبال كشورمان افزود: محمد مايلي كهن تنها مربي ايراني است كه جرات بها دادن به جوانان را دارد و اي كاش ساير مربيان نيز چنين شهامتي داشتند.

وي تصريح كرد: بايد به جوانان مستعد كشورمان در حوزه فوتبال توجه بيشتري كنيم و براي باشگاه ها و مربياني كه چهره هاي جوان معرفي مي كنند امتياز و پاداش هايي داد تا به استعداديابي در كشورمان كمك شود.

يزداني با بيان اينكه بسياري از هموطنان عزيزمان در آمريكا ديدار تيم ملي ايران مقابل كره جنوبي را به صورت گروهي در رستوران هاي ايراني از تلويزيون مشاهده كردند، افزود: پس از صعود تيم ملي به جام جهاني موجي از شادي در بين هموطنانمان در آمريكا راه افتاد، به طوري كه فكر كردم در ايران هستم.


رئیس AFC: ايران نشان داد از قدرت هاي برتر آسياست

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا صعود تيم هاي ملي ايران، كره جنوبي و استراليا را به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل تبريك گفت و اظهار داشت تيم ايران نشان داد كه يكي از قدرتهاي برتر آسياست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كنفدراسيون فوتبال آسيا، اين سه تيم به ژاپن كه پيشتر صعود خود را قطعي كرده بود ملحق شدند.

ايران در آخرين ديدار خود در گروه آ با نتيجه يك بر صفر مقابل كره به پيروزي رسيد و استراليا نيز مقابل عراق با نتيجه يك بر صفر به برد دست يافت و صعود خود را قطعي كرد.

ازبكستان با وجود آنكه مقابل قطر به نتيجه ۵ بر يك دست يافت به علت تفاضل كمتر از كره جنوبي شانس صعود را از دست داد و اكنون بايد مقابل اردن به ميدان برود تا تيم پنجم آسيا مشخص شود. اردن نيز عمان را مغلوب كرده بود.

دو تيم سوم هر گروه شامل ازبكستان و اردن روزهاي ششم و دهم سپتامبر ديدار رفت و برگشت خود را برگزار مي كنند و برنده اين ديدارها با تيم پنجم آمريكاي جنوبي در ماه نوامبر پلي آف بين قاره اي انجام مي دهند تا تيم صعود كننده به جام جهاني مشخص شود.

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه گفت مايلم به اين سه تيم كه جايگاه شايسته خود را در جام جهاني بدست آوردند تبريك بگويم. مشاهده رشد رقابتها در آسيا مايه دلگرمي است و اين سه تيم توانستند صعود خود را در آخرين روز رقابتهاي انتخابي قطعي كنند.

وي گفت: تيم ايران بعد از آنكه در جام جهاني ۲۰۱۰ موفق به صعود نشد، بار ديگر نشان داد يكي از تيم هاي برتر آسيا است.

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا افزود: كره جنوبي موفق ترين تيم آسيايي در تاريخ جام جهاني است و اميدوارم در نهمين حضور خود در برزيل موفقيت هاي قبلي خود را بهبود بخشند.

وي در مورد استراليا نيز گفت: استراليا ازسال ۲۰۰۶ كه به كنفدراسيون فوتبال آسيا پيوست به يك قدرت برتر در فوتبال قاره تبديل شده و مطمئنم در مسابقات سال آينده در برزيل تلاش مي كنند توانايي هاي خود را نشان دهند.

شيخ سلمان با آرزوي موفقيت براي تيم هاي ازبكستان و اردن ابراز اميدواري كرد كه بهترين تيم نماينده آسيا در پلي آف بين قاره اي شود.

شيخ سلمان پيشتر صعود تيم فوتبال ژاپن را نيز به جام جهاني برزيل تبريك گفته بود.


ترابیان: دارم پرواز می کنم

رییس سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت:کی روش تا پایان رقابت های جام جهانی برزیل قرارداد دارد.

عباس ترابیان در گفت و گو با اوج نیوز در خصوص اظهارات کی روش مبنی بر اینکه شاید در جام جهانی روی نیمکت ایران ننشیند،اظهار داشت:در زمان تنظیم قرارداد من در جریان امور بودم و می دانم که ایشان تا پایان مسابقات جام جهانی برزیل با فدراسیون قرارداد دارد لذا ایشان سرمربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کی روش گفته ممکن است نباشد،خاطرنشان کرد:من نمی دانم ولی ایشان قرارداد دارند.

ترابیان افزود:بعید می دانم متممی به قرارداد اضافه شده باشد.

وی در خصوص پاداش صعود تیم لی به کی روش نیز گفت:من نمی توانم در این مورد اطلاعاتی بدهم.

ترابیان در پایان گفت:او یک مربی سطح بالاست که عیار خود را نشان داده.من هیچگاه منافع ملی را پایین تر از منافع فردی قرار ندادم.خیلی چیزها را خیلی ها متوجه نشدند اما کشورم صعود کرده و من دارم پرواز می کنم.


عابدینی: کی روش ایران را به مرحله دوم جام جهانی می رساند

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت:دیشب یک استثنا در تاریخ ایران بود.

امیر عابدینی در گفت و گو با اوج نیوز در خصوص صعود مستقیم ایران به جام جهانی اظهار داشت:کی روش استراتژی بسیار خوبی برای این بازی در نظر گرفته بود.او باید تیمش را در نیمه اول استوار می کرد و همین کار را هم انجام داد.کره جنوبی در نیمه اول چهار موقعیت به دست آورد که یکی دو مورد آن واقعا خطرناک بودند.

وی افزود:در نیمه دوم بچه ها کمی جلو کشیدند.انگار آن فشار با گل قطر به ازبکستان برداشته شده بود.بازیکنان ما کمی به کره چنگ و دندان نشان دادند ضمن اینکه روز خوب رحمان احمدی هم بود.من فکر می کنم دعای مردم و کمی شانس باعث صعود ما شد البته بچه ها از جان مایه گذاشتند و سر خود را جلوی پای حریف قرار دادند.شادی دیروز مردم به خاطر غیرت و تلاش بازیکنان بود.آنان شهد شیرینی را توی ذائقه مردم ریختند و از بابت بسیار قابل ستایش هستند.

عابدینی ادامه داد:واقعا هفته دلنشینی بود.از جشن مردم برای پیروزی دکتر روحانی گرفته تا جشن شب گذشنته که واقعا استثنایی در تاریخ این مملکت بود.

وی در خصوص اینکه حالا حرف کی روش به کرسی نشسته گفت:مربیان بومی قبلی ما جز امیر قلعه نوعی هم لیگ را در ادوار مختلف تعطیل می کردند.باید واقعیت را پذیرفت که بضاعت فوتبال ما همین است.کی روش یک خواسته منطقی را دنبال کرد و جواب گرفت.کسب 9 امتیاز از 3 بازی کار ساده ای نبود.یادم هست مرحوم ایویچ که آمدن او به فوتبال ایران حاصل تلاش بی وقفه صفایی فراهانی بود روی تخته برای ما آنالیز کرد که ایران با کسب 4 امتیاز از مرحله اول جام جهانی فرانسه صعود می کند.حالا هم عقیده دارم اگر کی روش به همین صورت ادامه دهد تیم را از مرحله اول جام جهانی عبور می دهد.البته باید قبول کرد که کی روش چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده.سطح تاکتیکی و تکنیکی ما همان هست که بود.ولی او بعد از باخت به لبنان و تساوی با قطر روحیه بسیار پایین بچه ها بالا آورد و این از دست هر کسی برنمی آید.ضمن اینکه او دژاگه و قوچان نژاد را به تیم ملی ما اضافه کرده.

وی خاطرنشان کرد:ما باید تیم ملی را به مربی بزرگی بسپاریم و کی روش یک مربی بزرگ است.اگر قیمت تمام شده او را هم اعلام کنند این مردم ناراحت نمی شوند.ملت ما ملت بزرگی است و آدم کاربلد را می پسندد.امکان ندارد با صرف هزینه های بسیار جشنی شبیه آنچه شب گذشته برپا شد برپا کرد.پس کی روش ارزش بالایی دارد که برای حفظش باید خرج کرد.

عابدینی با بیان اینکه شادی شب گذشته از شادی انتخابات بیشتر بود،گفت:این قدرت فوتبال را می رساند.من برای یک مسیر 3 کیلومتری از منزل تا پارک جمشیدیه 2 ساعت در ترافیک بودم.ترافیکی که هیچ کس را عصبی نکرد.مردم شاد بودند و چه چیزی بالاتر از این؟به قول دوستان کاش این هفته تمام نشود.

وی درباره کفاشیان نیز خاطرنشان کرد:او نتیجه صبوری را دید.دیشب به او زنگ زدم و تبریک گفتم و از او خواستم سلام ما را به ملی پوشان برساند.کفاشیان حالا نتیجه صبرش را می بیند.


پنجعلی: مسئولان از برد تیم ملی سوءاستفاده نکنند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان تمرینات پرفشاری را در این چند روز پشت سر گذاشتند و احتیاج به آرامش دارند.

محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار اوج نیوز، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل کره جنوبی اظهار داشت: برد بسیار عالی بود و همه بایدشیرینی بخوریم. این برد واقعا حماسه بود و بچه ها به خوبی از کار سختی که بر عهده شان بودند برآمدند. شرایط حساسی داشتیم و بازیکنان از جان مایه گذاشتند.

وی درباره احتمال تبانی ازبکستان و قطر عنوان کرد: ما نباید کاری به آن بازی داشته باشیم و مردم را بدبین کنیم. سرنوشت مان دست خودمان بود و خداراشکر توانستیم صعود کنیم البته نباید در باد این پیروزی بخوابیم که اگر اینطور شود مصیبت های قبلی سرمان می آید. این برد نباید ما را فریب بدهد و باعث نشود مسئولان از این موفقیت سوءاستفاده کنند. کره جنوبی را بازیکنان بردند و امکانات وبرنامه ریزی ها هیچ نقشی نداشت.

مدیر پرسپولیس همچنین گفت: این پیروزی نوش جان تمام ایرانی ها. بازیکنان ایران لیاقت داشتند و با دست خالی صعود کردند.


سی ان ان: کره بلیط جام جهانی را به ایران تقدیم کرد

شبكه خبري سي ان ان آمريكا در گزارشي از ديدار تيم هاي فوتبال ایرتن وكره جنوبی نوشت: كره جنوبي بليت جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل را تقديم ايران كرد.

به گزارش اوج نیوز،اين شبكه خبري سه شنبه درگزارشي از ديدارهاي مسابقات انتخابي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا تصريح كرد: به رغم پيروزي پرگل پنج بر يك تيم ازبكستان مقابل قطر اما اين تيم ايران بود كه با نتيجه يك بر صفر ميزبان خود كره جنوبي را شكست داد وجواز حضور در جام جهاني را به دست آورد.

ايران با گل دقيقه ۶۰ رضا قوچان نژاد مهاجم استاندر ليژ بلژيك تيم كره جنوبي را در شهر « اولسان » شكست داد و با ۱۶ امتياز و با اقتدار در صدر گروه نخست مسابقات انتخابي جام جهاني برزيل در قاره آسيا قرار گرفت.
كره جنوبي نيز با ۱۴ امتياز متوقف شد و به عنوان تيم دوم به همراه ايران مسافر جام جهاني برزيل شد.
« سي ان ان » با اشاره به ديدار تيم هاي ازبكستان و قطر در همين گروه كه در تاشكند برگزار شد ، ادامه داد: تيم قطر در نيمه اول توسط عبدالقادر الياس به گل رسيد و در مسير كسب يك پيروزي بزرگ قرار گرفت اما در نيمه دوم پنج گل دريافت كرد.
تيم ازبكستان با اين نتيجه ۱۴ اميتازي شد و با اختلاف يك گل زده كمتر نسبت به كره جنوبي از راهيابي به جام جهاني به صورت مستقيم بازماند و راهي پلي آف شد.


گزارش خبرگزاری فرانسه از خیابان های تهران پس از صعود به جام جهانی


هواداران فوتبال در ایران از پیروزی مقابل کره جنوبی در سئول دچار شگفتی شدند.

به گزارش اوج نیوز،خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی،شادی مردم ایران پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است:ملیونها ایرانی شادمان روز سه شنبه و پس از پیروزی تیم کشورشان مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی در اولسان که به صعود ایران به جام جهانی انجامید به خیابانها رفتند و به شادی پرداختند.

بر اساس این گزارش،هواداران علاقمند به فوتبال یک صدا می خواندند:برزیل ما آمدیم.

تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران نشان می داد که در کل کشور جو شادی حکفرما بوده است.در تهران،مردم در حالیکه پرچم سبز،سفید و قرمز در دست داشتند به مراکز شهر رفتند و خوشحالی شان را تقسیم کردند.

در ادامه این گزارش آمده است:برخی رانندگان اتومبیل هایشان را در جایی پارک کردند،صدای رادیو را تا بالاترین حد بلند کردند و به شادی پرداختند.

با این برد ایران با کسب 16 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه اول مقدماتی جام جهانی به این رقابت ها راه یافت و کره هم با 14 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی برزیل شد.

پس از این برد،حضرت آیت الله خامنه ای،رهبر جمهوری اسلامی ایران از تیم ملی ایران به دلیل اینکه باعث شادی مردم ایران شد تشکر کردند.

در بخشی از پیام ایشان آمده است:پيروزي تيم ملي فوتبال، مردم و بويژه ورزش دوستان کشور را شادمان کرد. از عزيزاني که اين شادماني را پديد آوردند متشکرم.

این گزارش به پیام،حسن روحانی،رییس جمهور منتخب مردم ایران هم بابت پیروزی تیم ملی اشاره داشته است.

یک هوادار فوتبال که مهران نام دارد و 29 ساله است در خیابان ولی عصر تهران به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت:این نتیجه یک شگفتی بزرگ بود.نمی توانستم تصور کنم که ما می توانیم کره را در حضور هوادارانش ببریم.


با صدور پیامی
قالیباف صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است؛ امروز بار دیگر برگ دیگری بر کتاب پرافتخار ایرانیان افزوده شد و جوانان با غیرت این سرزمین در عرصه ورزش دل همه ملت ایران را شاد کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.
خبرگزاری فارس: قالیباف صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی پیامی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: امروز بار دیگر برگ دیگری بر کتاب پرافتخار ایرانیان افزوده شد و جوانان با غیرت این سرزمین در عرصه ورزش دل همه ملت ایران را شاد کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

قالیباف در این پیام می‌افزاید: بنده به سهم خود این پیروزی بزرگ و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل را به این عزیزان حماسه آفرین و ملت غیور این سرزمین پهناور تبریک و شادباش می‌گویم؛ امید آنکه برگ‌های زرین دیگری به افتخارات این ملت افزوده شود.


مربی ایران مایه مباهات پرتغالی‌ها

اوجوگو:‌ به کی‌روش به عنوان اولین پرتغالی برزیل ۲۰۱۴ تبریک می‌گوییم

یک روزنامه پرتغالی به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برزیل تبریک گفت.
&am

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها:

- 16:11